رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال

«وسترن دیجیتال» (Western Digital) یکی از برترین و بزرگترین تولیدکنندگان هارد و دستگاههای ذخیره سازی است که محصولاتش با برندهای WDC یا WD در بازار شناخته میشود. این شرکت هاردهای مختلف با کاربردهای متفاوت تولید می کند و هر طبقه هارد را از لحاظ کاربری به رنگ های مختلف طبقه بندی کرده است که نشان میدهد هر کاربر برای هدفی که دارد، باید چه نوع هاردی بخرد. توجه داشته باشید که این طبقه بندی مخصوص خود این شرکت است.

سری قرمز (WD Red)
مخصوص استفاده در سرورهای ذخیره سازی جهت حجم کار زیاد
هاردهای وسترن دیجیتال که با رنگ قرمز مشخص شده اند، مخصوص «سیستم های ذخیره سازی تحت شبکه» (NAS) ها تولید شده اند. طراحی و ساخت این هاردها بگونه ای است که حجم بالای کار و اطلاعات را به بهترین شکل مدیریت کنند. اگر از کامپیوتر خانگی به مدت طولانی استفاده می کنید و با حجم زیادی از اطلاعات سر و کار دارید، می توانید از سری قرمز هاردهای این شرکت استفاده کنید. این هارد از تمامی NASهای معمول و موجود در بازار پشتیبانی می کند؛ قابلیتی که سایر سری های وسترن دیجیتال از آن بی بهره اند. همچنین سری قرمز از تنظیمات مخصوص و همچنین استفاده در حالت RAID نیز پشتیبانی می کند.

سری آبی (WD Blue)
مخصوص مصارف خانگی با عملکردی با ثبات در استفاده روزانه
این سری از هارددیسک های وسترن دیجیتال با ظرفیت 250 گیگابایت تا شش ترابایت موجود هستند. سرعت چرخش این سری از هاردهای وسترن دیجیتال، از 5400 تا 7200 دور در دقیقه متغیر است. معمولا فضای کش این هاردها در حدود 16 مگابایت است. خوبی سری آبی هاردهای وسترن دیجیتال اینست که تقریبا برای هر منظوری می توانید استفاده کنید. این هارد برای ذخیره سازی هر چیزی از موزیک گرفته تا عکس و ویدیو مورد استفاده قرار میگیرد. جدیدترین سری این هاردها ظرفیت بالا دارند که علاوه بر تراکم بالاتر، سریع تر هستند و نرخ پردازش بالاتری را نیز دارند.
از مهمترین مزیت های این سری از هاردهای وسترن می توان به قیمت مناسب و تولید در ظرفیت های مختلف اشاره کرد.

سری سبز (WD Green)
مخصوص مصارف خانگی با عملکردی مناسب و مصرف پایین انرژی
سری سبز هاردهای وسترن دیجیتال که با نام WP Green شناخته شده و با یک برچسب سبز رنگ مشخص میشوند، جزو ارزان ترین هاردهای این شرکت هستند که مقدار مصرف انرژی بسیار پایینی هم دارند. هاردهای این سری بسته به ظرفیت های مختلفش با قیمت های متفاوتی عرضه می شود. سرعت چرخش این هارد چیزی در حدود 5400 تا 5900 دور در دقیقه است. اگر روزانه زیاد از این هارد استفاده شود، با توجه به سرعت چرخش پایین آن، به مرور زمان باعث کرش کردن هارد میشود. همین مشکلات بوجود آمده باعث شد تا وسترن دیجیتال سری آبی را جایگزین سری سبز کند تا علاوه بر گسترش فروش، از مشکلات به وجود آمده در آینده هم جلوگیری شود. درواقع می توان گفت که سری آبی همان نسخه به روز شده از سری سبز است.

سری مشکی (WD Black)
مخصوص کامپیوترهای کاری و قدرتمند با برترین بازدهی
این هارد را می توان بهترین و پرفروش ترین هارد دیسک شرکت وسترن دیجیتال دانست؛ سری مشکی با ظرفیت های بین یک ترابایت تا 6 ترابایت تولید می شود. این سری از هاردهای وسترن دیجیتال تقریبا برای هر کاربری قابل استفاده است. کاربر خانگی، گیمرها و حتی کاربران حرفه ای می توانند بدون هیچ نگرانی و با اطمینان کامل از آن استفاده کنند. جدیدترین نسل از این هاردهای مشکی با ظرفیت شش ترابایت و در حدود 128 مگابایت کش تولید شده اند که در مقایسه با نسخه قبلی اش دو برابر بیشتر شده است. کارایی کلی این هارد با افزایش کش بیشتر شده و همین مورد باعث شده زمان خواندن و نوشتن روی این هارد کم شود. سرعت چرخش استاندارد این سری از هاردهای وسترن دیجیتال 7200 دور در دقیقه است.

160 مگابایت بر ثانیه سرعت انتقال و 8.5 میلی ثانیه سرعت دسترسی از بارزترین ویژگی های این سری از هاردهای وسترن دیجیتال است که باعث شده تا این نسل لقب «مطمئن ترین» را به خود بگیرد.

بازده مطلوب و موجود بودن انواع ظرفیت ها برای این هارد، از ویژگی های خوب این هارد است. اما نقطه ضعف آن اینست که کمی سرو صدا دارد و در استفاده های طولانی مدت، بیش از حد گرم میشود.

سری قرمز حرفه ای (WD Red Pro)
مخصوص استفاده در سرور های ذخیره سازی با نهایت عملکرد و افزایش اطمینان
همانطور که پیشتر و در بالا ذکر شد، بهترین محل برای استفاده از سری قرمز حرفه ای در «سیستم های ذخیره سازی تحت شبکه» (NAS) ها است؛ کمااینکه می توان برای کامپیوترهای خانگی نیز استفاده نمود. سری قرمز حرفه ای سرعتی برابر با سری مشکی دارد؛ اما در مقایسه با سری مشکی کم صداتر و مطمئن تر و گرانتر هستند. دقیقا مثل سری مشکی، 160 مگابایت بر ثانیه سرعت انتقال و 8.5 میلی ثانیه سرعت دسترسی از مشخصه های بارز سری قرمز حرفه ای است با توجه به این موضوع که با سر و صدای کمتری مواجه میشوید. علت هم وجود سیستم کاهش لرزش بهره در این سری از هارهای وسترن دیجیتال است. این سری تمام قابلیت های سری قرمز را دارد.

سری بنفش (WD Purple)
مخصوص دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین ها (DVR)
سری بنفش هاردهای وسترن دیجیتال از فناوری بنام IntelliPower RPM بهره می برند. کار این فناوری اینست که می تواند بر اساس میزان عملیاتی که در حال انجام دادنش است، سرعت گردشش را بین 5400 تا 7200 دور در دقیقه تغییر دهد. این فناوری باعث شده تا سری بنفش ضمن اینکه مصرف پایین انرژی دارند، عمر طولانی نه تنها در بین هارد های وسترن؛ بلکه در میان تمام هاردهای موجود در بازار داشته باشد.

این هارد که با لقب Surveillance هم در بازار شناخته می شود، برای استفاده به صورت 7/24 ساخته شده است و معمولا نسبت به کارایی و قابلیتی که دارد، قیمتی بالاتر دارد.

سری طلایی (WD Gold)
مخصوص سرور و دیتاسنترها
سری طلایی هاردهای وسترن دیجیتال برای مدیریت کردن بازدهی برابر با 550 ترابایت در هر سال ساخته شده است. این مقدار بیشترین میزان کارکرد برای هاردهای 3.5 اینچی است. با استفاده از سری طلایی، کارایی صددرصدی دارید. نکته جالب برای سری طلایی هاردهای وسترن دیجیتال، 2.5 میلیون ساعت میانگین زمان تعیین شده بین دو خطای این هارد است که در مقایسه با سری مشکی و قرمز حرفه ای دو برابر شده است. همین هم باعث شده تا خریداران مبلغ بیشتری برای این هارد بپردازند. پیشنهاد خود وسترن دیجیتال اینست که اگر واقعا سروری با لود کاری خیلی بالا دارید، از سری طلایی استفاده کنید در غیر این صورت از سری های مشکی یا قرمز حرفه ای استفاده کنید که قیمت به مراتب کمتری در مقایسه با این سری دارند.

در حال حاضر این هاردها با ظرفیت بین چهار تا ده گیگابایت عرضه می شوند و برنامه وسترن دیجیتال هم اینست که این سری از هاردها را با ظرفیت های بیشتری نیز تولید و عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای گارانتی مرز پرگهر آریانا محفوظ است

www.iraneaziz.ir © 2007-2022 – All rights reserved